Engelse humor en kennis... - Reisverslag uit Southwold, Verenigd Koninkrijk van Mient Riddersma - WaarBenJij.nu Engelse humor en kennis... - Reisverslag uit Southwold, Verenigd Koninkrijk van Mient Riddersma - WaarBenJij.nu

Engelse humor en kennis...

Door: Mient

Blijf op de hoogte en volg Mient

08 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Southwold

Rijden in een MGC, een snelle en mooie oldtimer pur sang, is hard werken, bloedheet in de zomer en tamelijk koud in het najaar… kortom ontberen. Toch vind je als bestuurder zoiets apart, de techniek, het bekijks wat je ervaart en het pure auto-toeren. In Engeland, de bakermat van deze auto, krijg je overal leuke reacties, maar de volgende is wel heel uitzonderlijk.

We waren door de eigenaar van onze vakantiewoning ingelicht over de ligging van het huis èn de mogelijke uitnodiging voor een dinner door een overbuurvrouw, Sarah genaamd. Bij ons eerste wegrijden met de MG werd het hek met een wijds gebaar en een goedlachse blik opengezwaaid door een typical english lady, die zichzelf maar gelijk voorstelde: - Sarah, met de opmerking: - it is a three litre, isn´t it? She is lovely! (nooit geweten dat een MG vrouwelijk is) Sorry dames, maar een vrouw, die weet dat onze classic-car een MGC is met een drie liter motor en geen MGB (het verschil is n.l. gering) wordt in onze verbazing wel gewaardeerd. Mijn man heeft vijf MG´s gehad, a Frog (vanwege de bolle uitklapbare lampen lijkend op een kikker) and a terrible MG-T met een voetendouche als je door een plas reed. Eens toen we op weg waren naar een trouwerij, begaf de benzinepomp het, stinkend, vies en uren te laat kwamen we aan bij het gezelschap. Later had hij een baby, z´n laatste MG, kreeg wel héél veel aandacht, waarom ik uiteindelijk met deze man getrouwd ben, I don´t know. Maar by the way: - komen jullie morgen dineren, ik maak lamb en zonder antwoord af te wachten, direct uitleggen waar de voordeur was en terloops: - de planten in de potten bij ons huis hadden toch wel echt water nodig. Een energieke dame, excentriek en tamelijk spraakzaam.

Het bordje in onze kamer klopte:
God sees everything, but the neighbours miss nothing

De volgende ochtend staat Sarah met een dampende bananen-notencake voor de deur en met de mededeling dat er vanavond nog zeven gasten komen: - Steve and Lesley (speakes Russian), Alison (has something with a recording studio), Valerie, Blanche (een andere buurvrouw), Amelia 14 years en gaat alleen naar Mexico, tot slot haar zusje van 7, Freya. Wij als snelle Hollanders mogen dit bonte gezelschap entertainen met onze vakantie indrukken opgedaan tijdens het toeren door Essex met de MG.

De voordeur zonder bel (always open) en aangekleed met een tekening van een hond die jarig is, was de start van deze avond. Het hondje bleek van Amelia te zijn en had een strik rond z´n hals die groter was dan zijn kopje. Het beestje bleek de eerste prijs gewonnen te hebben op een hondenwedstrijd, het verhaal deed me denken aan de film Babe, een varkentje dat herdershond werd. Dressuur en paarden is mij bekend, maar een hond exact laten doen wat hem geleerd is, was nieuw voor mij en zeer vermakelijk. Let wel, het hondje was uitverkoren uit 800 dergelijke creaturen!
Steve was een sixties guy, maar wel één die intussen in een Jaguar XK 150 reed, dus een makkelijke entree voor mij. Dezelfde muziek interesses maakte onze conversatie levendig, waarbij ik tevens het een en ander leerde over kwarteleitjes en meer typisch Engelse gerechten.
Valerie, mijn tafeldame, was zeer belezen en wist alles over fossielen, geologie en de natuur, woonde in een prachtig kleine cottage in de country side en gaf ons tips over bos- en strandwandelingen. Diederick zijn offshore studiekennis werd door Sarah aangevuld met theorieën over energiewinning uit getijdenstromingen, tenslotte… als dame die veel kennis heeft van MG´s, heb je hierover ook wel wat te zeggen.

Een zeer gezellige, leerzame en afwisselende avond èn waar leer je de Engelsen beter kennen dan bij hun familie/vrienden in hun eigen huis?

• 24 Augustus 2011 - 08:32

Erik:

Leuk verhaal Mient. Klinkt echt typisch engels. Hoop je binnenkort weer eens te zien.

• 24 Augustus 2011 - 08:34

Ingrid:

Mooi verhaal. Lijkt wel een stukje uit Agatha Christie. Gelukkig is er niemand vergiftigd tijdens de maaltijd.

• 24 Augustus 2011 - 08:52

Jeanet:

ons een beetje jaloers maken met dit leuke verhaal....leuk hoor!

dat jij toch niet wist dat een MG vrouwelijk is....tsjonge.....je weet toch dat alles wat mooi is altijd vrouwelijk is.....haha

• 24 Augustus 2011 - 08:53

Jeanet:

by the way:........je kan schrijven hoor.....probeer eens iets voor een magazine tegaan doen....echt leuk!!!

• 24 Augustus 2011 - 15:14

Mira:

Ha, leuk verhaal, net zo breedsprakig als je zus was, maar dan op schrift. Erg vermakelijk!

Zoen

• 25 Augustus 2011 - 07:49

Sander:

Moet heerlijk zijn om met je MGC te rijden in een landschap waar het in past. Heb je ook van die leren autorijdhandschoenen...?

• 09 September 2011 - 13:54

Petra:

Hey Mient,

de groeten vanuit het culemborgse.