Sri Lanka ons werkterrein. - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Mient Riddersma - WaarBenJij.nu Sri Lanka ons werkterrein. - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Mient Riddersma - WaarBenJij.nu

Sri Lanka ons werkterrein.

Door: Mient

Blijf op de hoogte en volg Mient

30 Juni 2011 | Nederland, Amersfoort

Sri Lanka
Zoals de meeste van jullie al weten, ga ik de maand september naar Sri Lanka. Met José v. Nunspeet (een vriendin van Joke en mij) en drie andere dames o.a. Cesar-stagiaires van de Hogeschool Utrecht gaan we daar werken/helpen op een drietal locaties:
1e Home of Hope:
een Nederlandse stichting, beheert daar een weeshuis met 96 kinderen, om een indruk te krijgen, is het leuk om het filmpje op hun website te bekijken en je te verwonderen over de spirit en blijheid van de kinderen: www.homeofhope.nl
2e Moeder Theresa-huis:
hier worden veelal zwaar gehandicapte kinderen verzorgd door nonnen; de fysiotherapie is opgezet door José alsook de training van de nonnen. Voor continuïteit van Cesar oefentherapie stagiaires en volgend jaar ook van fysiotherapie stagiaires staan wij inmiddels garant. Mijn taak zal hier o.a. bestaan uit het verzorgen van goede stoeltjes. Wil een kind überhaupt kunnen communiceren en eventueel kennis kunnen verwerven, dan zal een vooruitziend observeren een vereiste moeten zijn. De stagiaires worden in dit huis door ons samen begeleid.
3e. Rehabilitation Hospital in Digana:
kinderen en volwassenen worden er behandeld door lokale fysiotherapeuten en de familie van de betrokkenen. Wij zullen op onze Nederlandse manier de oefentherapie mede verzorgen. Begrip, tact en rust zullen, naast kennis en overredingskracht, onze tools worden. Ook hier worden de stagiaires door ons begeleid. Het personeel heeft gevraagd om scholing, dus ik zit al vele uren powerpoint presentaties in het Engels te maken en klinimetrie te vertalen.

Ik heb zeer veel zin om dit nuttige werk te gaan doen en hoop de cultuur daar snel "eigen" te mogen maken.
Mient

  • 01 Juli 2011 - 07:46

    Ingrid:

    Leuk om te lezen hoe enthousiast je bent en je er goed op voorbereid. Omdat ik weet hoe het er is, weet ik zeker dat je er met jouw kennis en kwaliteiten een hoop zal kunnen toevoegen. Ik hoop je nog te zien voor jullie vertrekken.

  • 01 Juli 2011 - 08:55

    Mariska:

    Mooi Mient, dit nieuwe reisdoel. De foto's tonen wel al een basis van zorg en mogelijkheden voor de patienten. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Fijn dat er HU studenten meegaan.

  • 01 Juli 2011 - 11:58

    Petra (van Theo):

    Succes met dit prachtige werk. Wij zullen je met belangstelling volgen.
    groeten uit het Culemborgse.

  • 01 Juli 2011 - 14:27

    Jackie:

    Wat een mooi verhaal pap!
    Ik ben heel erg benieuwd hoe het werk je daar zal bevallen, ik zal je zeker volgen.
    Nu succes met alle voorbereidingen: wellicht kan het MRC ook nog een handje helpen!

  • 04 Juli 2011 - 07:34

    Sander:

    Hoi Mient,

    Goed bezig!! Mooi project, waar je vast goed je kennis, enthousiasme en energie in kwijt kan.

    Heel veel succes,
    Sander

  • 29 Augustus 2011 - 13:20

    Merit:

    Erg leuk! Ik ben benieuwd hoe u alles gaat bevallen. Ik ga met plezier uw verhalen lezen. Groeten Merit

  • 29 Augustus 2011 - 13:37

    Dorien:

    Leuk! Ik ben erg benieuwd naar de verhalen! Het nieuwe stoeltje ziet er veel belovend uit! Hoop dat het gaat lukken en dat de kinderen (makers en gebruikers) er plezier van kunnen hebben!

    Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Mient

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 70589

Voorgaande reizen:

18 September 2014 - 27 Oktober 2014

NGO-werk in Tadjikistan

07 September 2011 - 20 Oktober 2011

Home of Hope in Sri Lanka

27 April 2010 - 28 Mei 2010

Studyhome en fysiotherapie

Landen bezocht: