Een land vol tegenstellingen - Reisverslag uit Chodzjand, Tajikistan van Mient Riddersma - WaarBenJij.nu Een land vol tegenstellingen - Reisverslag uit Chodzjand, Tajikistan van Mient Riddersma - WaarBenJij.nu

Een land vol tegenstellingen

Door: Mient

Blijf op de hoogte en volg Mient

18 Oktober 2014 | Tajikistan, Chodzjand

Tegenstellingen in dit land zijn er volop: - enorme armoede en grote rijkdom, zich uitend in schamele lemen hutjes zonder stromend water en elektriciteit versus een Bentley van twee ton òf een luxe, net gebouwd, restaurant met een prima lunch versus een “toilet”, ik bedoel een open gebouwtje met een gat in de betonnen vloer behorend bij dit restaurant òf een eenvoudige lunch in een shabby lokaaltje versus voornoemd restaurant. Luxe geklede peutertjes ondergebracht in een crèche boven ons appartement versus oma die alleen is met haar gehandicapte kleindochtertje. En zo kan ik nog wel even door gaan, maar de wrangheid is duidelijk.

• 18 Oktober 2014 - 18:53

Piet:

Wat een dubbel gevoel te moeten ervaren dat "rijkdom" slechts weggelegd is voor de happy few. Is voor jullie geen sinecure om in deze setting je werk te doen . Ik noem dat psychisch afzien !
    Groeten aan Jeanette and keep up the good work ....

• 18 Oktober 2014 - 21:19

Mira:

Ha oompje,

wat een avonturen, wat een realiteit, dat jullie daar opnieuw deel van mogen uitmaken, bijzonder!

Ik geloof ondanks alles, in die ene druppel op die gloeiende plaat, dus wees trots op jezelf, wij zijn het zeker!

Dikke kus,

Erik, Jelmer & Mira

• 20 Oktober 2014 - 15:15

Jackie:

Of heel Tadtjikistan afsluiten van elektra en jullie voor het onderwijs er wel van (kunnen) voorzien...

xxx

• 24 Oktober 2014 - 13:27

Rienk Roukema:

Beste Mient,
    Iets in je verhalen komt steeds weer bij mij boven. Die mevrouw die haar broer en vader verzorgde en nog Russische les gaf. Zo'n zichzelf opofferende vrouw zou nu echt een lintje verdienen.
    Tot je volgende schrijven. Het ga je goed. Hartelijke groet Van Janneke en Rienk