Het meisje van de Burger King - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Mient Riddersma - WaarBenJij.nu Het meisje van de Burger King - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Mient Riddersma - WaarBenJij.nu

Het meisje van de Burger King

Door: Mient

Blijf op de hoogte en volg Mient

11 Oktober 2014 | Nederland, Amersfoort

Vanwege een internet-storing van ruim een week, stuur ik dit weekend vier verhalen. Het schrijven ervan ontspant me, ik hoop het lezen van de talloze epistels voor jullie ook. Describe mag gerust via een berichtje op deze site.

Een meisje van 17 dat de hele Burger King tent alleen draait en ook nog eens gedurende zeven maal negen uur in de week… Ze heeft een beginnende stagiaire naast zich, maar die kan helaas nog geen pizzadoos vouwen, laat staan een bestelling opnemen c.q. klaarmaken. Een vrouw in de keuken maakt de pizza’s en frituurt de kipgerechten, maar het meisje regelt alles. Ze maakt koffie, vult de doosjes met kip et cetera, rekent af, neemt de telefoon aan en noteert bestellingen, die ze vliegens vlug klaar maakt, waarna de koerier deze wegbrengt. Een alleskunner èn… ze spreekt goed Engels! Ze laat me haar schrift zien, waarin ze een Engelse brief over zichzelf heeft geschreven en haar motivatie uitlegt waarom ze dolgraag voor een jaar naar een gastgezin in Amerika wil. Ze doet namelijk mee aan een nationale schoolwedstrijd, waarin onder andere de Engelse kennis getest wordt middels de brief. Mijn Engelse kennis is niet echt geweldig, maar ik haal toch drie foutjes uit haar epistel en we hebben daardoor gelijk een klik; het schrijven is zeer uitgebreid en persoonlijk, onwaarschijnlijk wijs voor een 17 jarige. De eerste ronde heeft ze gehaald en ze wacht op de uitslag van de tweede.
Op het tv scherm wordt Yanni Choi afgespeeld, het meisje geniet ervan gedurende haar kleine pauzes en biedt me aan dit optreden op een USB stick te zetten. De volgende dag als we opnieuw op WiFi gaan om te kunnen WhatsAppen krijg ik de stick van haar terug, een pittige, leuke en ware multi-tasker!

• 13 Oktober 2014 - 16:48

Piet Jonker:

Als dit meisje de kans krijgt om in het westen te gaan werken, zal ze naar alle waarschijnlijkheid haar geboorteland laten voor wat het is , en dat is hel begrijpelijk !

• 14 Oktober 2014 - 12:00

Jackie:

En dan klagen wij wel eens dat we het druk hebben... Dit meisje zal ook wel geboeid zijn door jullie werkzaamheden?

Liefs,
    Jackie